NOT-SO-INTRO

04 July

Assalamualaikum & hai!
So.. it's been awhile, now I got the time to update my blog! Hahaha finally. Ok awkward gila. Dah lama sangat tak update. Nak buat introduction pun tak tahu. Type sambil dengar lagu sebab nak ambik mood LOL. Im hoping takda orang baca my post (probably) 😂

 And here it is, I really miss blogging. I miss the old rempit-me. I miss the way I act so acah nak mampus. I miss my teenage life yang baru nak up (lol). I miss my struggle to be a matured person. I miss everything. I started to involve dalam blogging when I was 12 kot, or 13 mcm tu tak ingat. Tak tahu lah influence dekat siapa. Tak payah cakap lah post masatu. Berjelaa kot kadang terfikir kenapa aku tak buat twitter masatu, dasar budak sekolah. At the age of 13, I started to study about coding untuk buat template blog. Aku selalu follow blogger Indon ni and dia ajar cara nak buat blog apa semua. Masatu boleh kata dah mahir jugaklah haha tak sangka aku terror camtu. Masatu memang tak heran pasal study sebab yelah kan, baru Form 1. Memang nak dikatakan gempak jugaklah blog aku masatu. Pernah join contest blogger-blogger yang power ni. Pernah join macam2 give away lah bagai. Ada satu masa tu pernah join contest pemakaian shawl ala tak ingat tapi ada kena mengena pasal shawl camtu. Guess what? Yup I won the contest for real haha. Gambar aku tu takyah cakap lah. Nasib baik dah lama delete mau murung kalau aku tengok balik. God blessed me.

Macam tak percaya, at that age I already involved dengan benda2 macam tu. My parents didn't teach me, but I learn it by myself. I find the way to be like that. I discover by myself. My blog had teach me a lot. Bila baca balik post dulu-dulu, banyak jugak lah problems aku share. Adalah beberapa anonymous yang commet, lol tak percaya dorang nak baca post rempit macam tu. I was like, "matangnya aku dulu tulis post macamtu". Like seriously. Tapi semua tu dah selamat delete. Cukuplah, malu nak baca balik haha. Lepastu aku berhenti blogging sebab PMR and then dah lama sangat tinggalkan sampai lupa password. Lepastu memang focus kat study. (konon dah besar & dah matang sebenarnya LOL)

Kenapa nak start balik? Sebab rindu nak tulis, rindu nak cerita. Peduli apa orang kata. Manatau dah kahwin dah ada anak nanti rindu2 boleh baca balik kan? Hahaha. Takdalah. Sebab kita dah nak masuk 20 series or I can say, alam remaja sebelum berkahwin. Jadi rasa macam banyak benda nak share. Rasa lah. I need a place to share my stories, that keep updated about my own life.  A place where I can wrote everything that I want without any hesitation. Semua orang ada story & pengalaman sendiri. Aku pun dah lalui semua tu dulu. Tapi kali ni aku nk share for good bukan macam dulu tu (OK IM SERIOUS).

Me still being me. But the experiences that I've been go through before, had changed me. Now, I am proud of myself the way I am. 

Oh btw, after 5 years. Buat comeback jap. 😂











You Might Also Like

0 comments

Ask what you want!